En liten sak!!!

Har vart ledig idag!! Har rensat massa papper o satt in i pärmar, det va välbehövligt!!! Så nu har jag lite koll på sakerna iaf.
Skrev också ett brev till Mitt fadderbarn Teresa i Angola, skickade med en bild på mej o min kompis elin. ska köpa lite pennor o skicka med! I hennes förra brev skrev hon att det som hon såg fram imot var att få breven från mej, o att det gav henne nytt hopp... jag började nästan gråta, saker som vi tar förgivet är inte så självklart för andra människor!!! jag ger 200 kronor varje månad åt henne så att hon får bo på ett barnhem o så att hon kan gå i skolan, va är det för oss igentligen? EN ny tröja på H&M????? Det är nästan pinsamt.. Nu säger jag inte att jag är gud bästa barn, för det är jag verkligen inte. Små saker är ju dom som räknas, o tillsammans kan man faktiskt göra mycket!!! Som när du handlar mat o sånnt typ.. säg att det kostar 46.50 kr, o att du får 3.50 tillbaka.. Många lägger säker tillbaka dom i plånboken, lägg dom istället i den lilla bössan som alltid brukar stå vid kassan, bara en sånn liten sakn kan göra mycket...

INGEN KAN GÖRA ALLT, MEN ALLA KAN GÖRA LITE!!


image13

Kommentarer
Postat av: lonley....

En jävligt bra Tanke!!! Ska tänka på det nästa gång jag handlar!!!!!
:o)

2007-10-18 @ 23:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0