Kastanjer

image2


Hösten börjar att komma! Jag ringde upp Malin för att ta en höst promenad, vi skulle plocka kastanjer. Som man gjorde när man va liten! o sen göra små djur av dom, vi hamnade först på uno X där vi köpte var sin dricka o var sin tia lott och ett kinderägg=) sen bar det vidare i jakt på ett lämpligt kastanjeträd! eftersom det  va mörkt va vi tvungna att ta ett nära en upplyst plats, det vart det trädet utanför Boken ni vet?  det fanns massa med kastanjer!

Därav dagens fundering?? Och kvällens inlägg!
Vart är dagens ungdom påväg? kommer ni inte ihåg när man var yngre, kastanjerna hann ju knappt att mogna förns man var där o skulle plocka så många som mjöljigt, o den som hade mest det vann ju. Man gick ju runt till varenda träd o plockade. Sen gjorde mna djur av dom, hade dom i hinkar, la dom i skålar, ränkade dom o.s.v...
Vad har hänt nu, Malin o jag komemr till trädet i hopp om att det kanske finnnssssssss några små kastanjer kvar! Det ligger Flera hundra under trädet!?!?! dagens ungar PLOCKAR inte längre kastanjer??? hela kastanjeplockar tiden är UTE? nu sitter dom inne o spelar det nya Zelda ! Vi plockade iaf på oss så mycket vi kunde bära=) o malin har gjort en höst dekoration på sitt tv bort, o jag har gjort en ljut dekoration av mina!!!
MER KASTANJER ÅT FOLKET!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Laxen Malin

Ja, dödsångest för att jag inte ville kvävas av mina egna spyor, I'm fresh ;P
Klart vi ska firren, du+jag+dansgolv = sant! haha

Ps. håller med, mer kastanjer åt folket d.s

2007-10-08 @ 22:10:52
URL: http://malani.blogg.se
Postat av: Laxen Malin

Ja, dödsångest för att jag inte ville kvävas av mina egna spyor, I'm fresh ;P
Klart vi ska firren, du+jag+dansgolv = sant! haha

Ps. håller med, mer kastanjer åt folket d.s

2007-10-08 @ 22:11:09
URL: http://malani.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0