Livets bok?

Sånnt bara jag tänker!?!

kan det verkligen va så att man föds som ett oskrivet blad? Är det sannt att man kan sätta vilket nyfött barn ( förutsatt att det är "friskt") i valfri miljö o alla blir likadana, att alla kan bli läkare, musiker , dagisfröknar? Att det är uppväxten och omgivningen som formar hela ens framtid?
Eller är det så att redan när man föds så är det redan några sidor eller radet skrivna i livets bok?

Typ
om min pappa var rock stjärna, o jag med vart det, beror det då på att jag 1: växte upp i musikaliska miljöer, bland instrument, bland lovande Ord, fick rätt utbildning, hade musikaliska vänner, delade min pappas minnen o liv?
2: Eller kunde det kanske bero på att jag hade musikaliska gener i mej, att jag bara beövde lyssna på en låt o sen fassna så hårt fördet? att jag verkligen ville det frånbörjan. O att hade jag växt upp i en fiskarfamilj så hade jag blivigt Rockstjärna ändå?



image9

Take the rope too my heart and Fall
You may be the last one too see the tangeld burnd heart fall

Alla har sina egna murar o ringar av vad man tollererar att någon kommer en in till hjärtat. Vissa har tjocka vissa har svaga, vissa har många vissa har bara en! Jag har aldrig låtit någon komma in, låtit någon få veta precis allt!?! Du fick veta mycket, o i stundens hetta lovade du mej att alltid va där! Sen rasade du allt hopp, allt förtroende, männsikan jag trodde på försvann! Förtroende är nått jag inte tror på längre! Oberoende o stark? Jag är bara rätt att om jag tar ner mej själv kommer andra att dras med mej ner?



No more Pills
No more hospitals
No more talks
No more sleepless nights
No more walks in the Dark

- I Want too come Home, I want you back matilda







Kommentarer
Postat av: Malin

Bra funderingar Matilda, det tåls att tänka på! ha det bra! ses kanske ikväll :)

2007-10-12 @ 17:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0