A-laget och dess medlemmar...

På min morgonpromenad i onsdags morse när solen värmde redan vid 09.00 , gick jag och beundrade vattnet och naturen.. Gick längs med svartån och började höra låga skratt och sjungande människor... Va är detta tänkte jag??

Gick vidare och fick se dom så kallade "A-lagarna"
Min första tanke va ( som alla andra typiska töntiga svenskar att vända) eftersom min väg skulle gå rakt igenom deras lilla "camp"
Men jag gick på... Dom fick syn på mej och deras ansikte sken upp över att en person kom gående....
Vanliga människor skulle inte ens sett åt mitt håll ( förutom någon kille som va ute efter att titta in hur min rumpa svänger från sida till sida när jag går)... En trevlig gubbe sa på 10 m avstånd
- Vad gör en sånn lite söt flicka uppe så tidigt??
Jag besöt mej för att stanna och berätta om mej själv, vart ja jobbar och sen kom vi in på en diskution om vidare dom skulle bygga hus vid svartån eller inte.. jag stannade nog i 15 minuter..
Tillsist sa en glad gubbe- ta lite sovmogon från jobbet så bjuder ja dej på en öl, här...
- nja , jag måste nog till jobbet sa jag...
- okej, men vi brukar sitta här varje dag när solen skiner.. det e bara att hänga på vettu...

Och med den inbjudan gick jag glatt vidare till jobbet...

Mitt Budskap till er :

A-LAGET OCH DESS MEDLEMMAR ÄR ITNE SÅ FARLIGA SOM DE SER UT, TVÄRT OM, DE ÄR RIKTIGT TREVLIGA

image266

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0