ord...........

På väg hem från en film kväll med Björn fick den friska vinden efter regnet tag i mina lungor....

Jag fick en känsla som jag inte fått på länge....
jag vet att jag kan gå hur långt som helst,
jag slog upp dikter som jag skrivigt i mitt huvud för många år sedan,
jag är menad för någon större än det här,
den känslan får jag under mina tysta minuter i skogen, när vinden tar tag i mej och jag känner att mitt inre rör på sig
det är bara jag själv som sätter stopp för mina handlingar,
när jag tar ut mina fejkade bruna linser , och tittar djupt in i mina gröna lysande ögon så ser jag ibland:
Längtan, energi, hat, kärlek, kapacitet till något stort......

Ord som ekat i mitt huvud kommer fram vid enbart vissa tillfällen
När vinden är stark och frisk
När tårarna tar fram min rätta ögonfärg
När pulsen är så hög så det dunkar i halsen

ord som - Jag hör inte hemma här , inte nu...........


För längesen hade jag en bok,
där skrev jag ner mina tankar, mina dikter, mina ord
Sen slängde jag den, för jag var rädd att någon skulle läsa, jag skämdes...
Jag tänker köpa en ny bok...
För nu är jag starkare än förut, nu skäms jag inte längre
Dom orden är ju mina, dom är vem jag ÄR....



GOD NATT SVERIGE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0